برخلاف انتظار، آرامگاه بایزید بسطامی خارج از فضاهای پک پذیرایی ترحیم مشهد معماری و در کناره ای از صحن گروه بایزید جایدارد.
اتاقک خرد فلزی که روی سنگ مرمرین مزار وی نصب گردیده ، مرتبط با سال های اخیر میباشد.
خانقاه بایزید در سمت غربی مرقد واقع میباشد و دربرگیرنده سه اتاق خرد متصل به هم با سقف های کوتاه میگردد، در بخشی از ایـن سازه محراب گچبری زیبایی وجود داراست.
بر بالای کتیبه ورودی به اتاق دوم تاریخ 702 ه . ق مشاهده می شود.
بنای بقعه بایزید فاقد تزئینات گچبری میباشد.
گچبری های اتاق اولیه و دوم صومعه بایزید در آرامگاه بایزید بسطامی بسیار خوشگل و لبریز فعالیت میباشند و در اجرای آنان غایت هنرمندی به عمل برده گردیدهاست، این گچبری ها خاکستری میباشند و دارنده مخلوط بندی زیبایی می باشند.
مناره آرامگاه بایزید بسطامی از اثر ها عصر سلجوقی بوده و یک تاثیر آحاد آجری لبریز شغل میباشد.
این مناره دارنده تاجی خوشگل که تزئیناتش مشابه به مقرنس میباشد.
نقوش به فعالیت رفته دربرگیرنده نقوش گیاهی و هندسی میباشد. روی این منار دو کتیبه خطی وجود داراست یک کدام از آیت الکرسی و دیگری خوانا وجود ندارد.
برخلاف انتظار، آرامگاه بایزید بسطامی خارج از فضاهای پک پذیرایی ترحیم مشهد معماری و در کناره ای از صحن گروه بایزید جایدارد.
اتاقک خرد فلزی که روی سنگ مرمرین مزار وی نصب گردیده ، مرتبط با سال های اخیر میباشد.
خانقاه بایزید در سمت غربی مرقد واقع میباشد و دربرگیرنده سه اتاق خرد متصل به هم با سقف های کوتاه میگردد، در بخشی از ایـن سازه محراب گچبری زیبایی وجود داراست.
بر بالای کتیبه ورودی به اتاق دوم تاریخ 702 ه . ق مشاهده می شود.
بنای بقعه بایزید فاقد تزئینات گچبری میباشد.
گچبری های اتاق اولیه و دوم صومعه بایزید در آرامگاه بایزید بسطامی بسیار خوشگل و لبریز فعالیت میباشند و در اجرای آنان غایت هنرمندی به عمل برده گردیدهاست، این گچبری ها خاکستری میباشند و دارنده مخلوط بندی زیبایی می باشند.
مناره آرامگاه بایزید بسطامی از اثر ها عصر سلجوقی بوده و یک تاثیر آحاد آجری لبریز شغل میباشد.
این مناره دارنده تاجی خوشگل که تزئیناتش مشابه به مقرنس میباشد.
نقوش به فعالیت رفته دربرگیرنده نقوش گیاهی و هندسی میباشد. روی این منار دو کتیبه خطی وجود داراست یک کدام از آیت الکرسی و دیگری خوانا وجود ندارد.